Monday 24 December 2012

Sahabat

Assalammua'laikum

SAHABAT??? apa ertinya sahabat pada kita.. adakah kawan kita adalah sahabat sejati ??? jujurkah mereka pada kita.. adakah mereka ada kala kita perlukan mereka..?

SAHABAT.. satu perkataan yang besar ertinya.. untuk mncari sahabat sejati bukannya mudah.. Ya.. kita ada ramai kawan.. tapi adakah merka sahabat.. seorang Sahabat akan ada di kala kita sedih, gmbira dan kecewa.. seorang sahabat berkawan dengan kita bukan kerana rupa.. bukan juga kerana harta dan populariti.. tetapi kerana Allah.. dia juga ikhlas terhadap kita.. dia terima diri kita seadanya..  dia menegur kita jika kita tersalah.. dia memahami diri kita.. dia hargai kita.. dia ada bila kita harap ada orang yang datang dan menemani kita.. walaupun kita bersalah terhadap dia.. dia sedia maafkan kita tanpa harapkan apa-apa habuan.. dia sanggup berkorban untuk kita walaupun dia yang akan tanggung akibatnya.. itulah SAHABAT...
lihat bertapa sukarnya kita mencari seorang sahabat.. berdoalah kepada Allah agar kita dapat menemui sahabat yang kita cari..


~PRINCESS MULAN~

No comments:

Post a Comment